Napovedujemo

marec-junij

Dolenjski muzej Novo Mesto / gostujoča razstava Saša Fuis

V Novem mestu rojeni, mednarodno uveljavljeni fotograf Saša Fuis že vrsto let živi in ustvarja v Kőlnu, kjer je diplomiral na Visoki šoli za fotografijo. Od leta 1995 pa tam vodi samostojni studio, specializiran za dokumentiranje in digitalizacijo umetniških del za muzeje in galerije, dražbene hise in zasebne umetniške zbirke. 

Na razstavi z naslovom Pogled Unstaged., se bo predstavil z izborom del iz serije visoko resolucijskih barvnih digitalnih fotografij. Tematsko gre za t.i. ulično fotografijo, ki je nastala, ko je avtor bival in potoval po državah kot so ZDA, Kanada, Italija, Španija, Egipt in Kenija. Fotografije kažejo na raznolikost tega, kar ga kot opazovalca ljudi in fotografa pritegne ravno takrat, ko se v mestu ne dogaja »nič posebnega«. Gledalca usmerjajo k dogajanju v družbi, izpostavljajo, kar je spregledano, in opozarjajo na tisto, česar običajno ne želimo videti. Ponekod se osrednji nabor fotografskih podob razširi s pokrajinskimi motivi, drugod s posamičnimi interierji, včasih v arhitekturne podobe. 

Gostujočo razstavo Dolenjskega muzeja Novo mesto spremlja bogat dvojezični katalog s številnimi reprodukcijami ter besedilom kustosinje Katarine Dajčman in nemškega umetnostnega zgodovinarja Dr. D. W. Dörrbeckerja.

 

junij-september

Poletje s kočevskimi likovnimi ustvarjalci XI. / Vito Oražem in Lela B. Njatin: Signature. Kar obstaja, kar se prigodi, kar pripoveduje

Razstavo Poletje s kočevskimi likovnimi ustvarjalci XI. bomo zaznamovali s predstavitvijo skupnega projekta pisateljice in vizualne umetnice Lele B. Njatin ter fotografa Vita Oražma.

Razstava bo obsegala devet tako imenovanih signatur, ki jih sestavlja trinajst fotografij in dvanajst besedil v slovenskem in angleškem jeziku. Kompoziti, ki tvorijo nerazdružljivo celoto in spajajo literarno in likovno (v tem primeru fotografijo), opozarjajo na pomensko nedorečenosti in gledalca vodijo k smislu.

Tokratna razstava Signature. Kar obstaja, kar se prigodi, kar pripoveduje sicer vizualno sledi razstavi Signature – Kompoziti fotografij in besedil, ki je bila predstavljena leta 2015 v Mali galeriji Cankarjevega doma v Ljubljani, vendar pa bo v tej obliki predstavljena premierno. Gre na neki način za praizvedbo, saj obsega opus, ki kot tak ni bil prikazan nikjer,

 

oktober-december

Monika Plemen

Monika Plemen (14.7.1994) rojena v Slovenj Gradcu, je dodiplomski študij zaključila na likovni pedagogiki (2018). Študij magisterija nadaljuje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer se je specializirala v smeri grafike. Študijsko leto 2019/2020 se je izpopolnjevala na Kunsthochschule Burg Giebichenstein v Nemčiji. Študijsko leto 2020/2021 pa je opravljala na Islandiji v rezidenčnem programu za umetnike.

V svojem izrazu uporablja predvsem tradicionalne grafične tehnike, ki jih konceptualno »sooča« z uporabo novih medijev. Predvsem jo zanima končni produkt grafike kot sožitje nove tehnologije in tradicionalnih prijemov. Grafične serije so večinoma podkrepljene s koncepti, bodisi so to provokativni naslovi del, grafični listi z grafičnimi matricami ali pa koncipirano zastavljen akcijski projekt, ki je v končni obliki lahko tudi popolnoma konvencionalna grafika.

 

december 2022-marec 2023

Zdenko Huzjan

Zdenko Huzjan je leta 1972 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri profesorju Gabrijelu Stupici, nato pa je pri profesorju Janezu Berniku obiskoval slikarsko specialko, ki jo je zaključil leta 1974. Univerza v Ljubljani mu je leta 1988 podelila profesorski naziv in ga še isto leto izvolila za docenta. Leta 1997 je postal redni profesor za risanje in slikanje. Od leta 1997 je redni profesor za risanje in slikanje na oddelku likovne pedagogike Pedagoške fakultete v Ljubljani. Njegova likovna dela se nahajajo v zbirkah nacionalnih muzejev in galerij. Izdal je tudi šest pesniških zbirk, del pesmi je bil preveden v madžarski, italijanski in češki jezik. Živi in dela v Ljubljani.

Huzjan je slikar, grafik ekspresivne figuralike in pesnik; občasno tudi kipari. Njegova izraznost je po večini osredotočena na groteskna bitja, ki so človeku ravno toliko podobna, kot se od njega tudi razlikujejo. V svojih ciklih obravnava ontološke teme in vseskozi izpostavlja eksistencialno stisko, a ob tem poudarja vrednost sleherne stvari in slehernega bitja. Njegove slike in grafike so take kot njegove pesmi: govorijo o pristnosti, odsotnosti, življenju in smrti.

 

september-oktober

Gostovanje v Galeriji Murska Sobota / Tina Đenadić in Nataša Gašparac: SLIKE

Tina Đenadić (1985), akademska slikarka diplomirala leta 2010 na ALUO pod mentorstvom prof. Gustava Gnamuša.  Večji del njenega ustvarjanja predstavljajo motivi vezani na naravo, kjer je našla možnosti lastnega izraza. Semantična plat podobe – v tem primeru gozd, drevesa – ima posebno vlogo, je nekakšna »nosilka spomina«.

Nataša Gašparac (1966), akademska slikarka diplomirala leta 2002 na ALUO pri prof. Bojanu Gorencu in prof. Nadji Zgonik. Njena dela v večji meri odražajo njo samo. Motive išče v naravnih prizorih. Vendar ne gre za abstrahirane upodobitve temveč za sprožilce novih doživetij. To so subtilni in unikatni utrinki, ki pustijo gledalcu, da njegovo oko le drsi po slikarskem platnu.